Das mit dem hoch drehen im kalten Zustand ist eine Unart bei den neuen 1,3 L Fiat Motoren. Damit versucht man, in kürzester Zeit Wärme zu generieren. Sei es für den Katalysator, oder sonst was, Fiat äußert sich zu sowas natürlich nicht. Die Frage kam aber schon sehr oft, daran stören sich mehr Leute.
Beiträge von Toy
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11km, das müssten dann so um die 12% gewesen sein, von einem Defekt gehe ich mal auch nicht aus. Es gibt bestimmt wie zuvor schon gesagt mehr als 100 mögliche Gründe, warum der Verbrenner da gestartet ist, leider sind die nirgendwo niedergeschrieben. Natürlich blöd, wenn das kurz vor Fahrtende passiert, das hat mich auch immer maßlos geärgert. Aber was will man machen, irgendwas hat er gebraucht und er hat sich‘s genommen.
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Das ist definitiv so. Bei dem was die Autohersteller bereit sind an die Zulieferer zu bezahlen, gibt’s halt nur noch billigen Schrott. Selbst Toyota hat die Lektion schon lernen müssen, dass billige Batterien aus türkischer Produktion nichts taugen. Bei einer Ausfallrate von 40-50% in den ersten beiden Jahren kostet der Tausch auf Garantie mal richtig Kohle, von den vergrätzten Kunden die mit fast neuen Autos liegenbleiben ganz zu schweigen.
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Das angesteckte Ladegerät ist soweit egal, weil bei 100% sowieso abgeschaltet wird. Du könntest ja jetzt einfach den täglichen Ladplan so einstellen, dass 100% erst kurz vor der Abfahrt erreicht wird. Ad-hoc laden zwischendurch kann man ja trotzdem, wenn es gebraucht wird. Dafür hat der Jeep die Taste neben der Steckdose.
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Ich meine, das Laden auf 100% selbst ist erstmal kein Problem. Tesla z. B. lässt 100% zu, sofern danach die Batterie sofort wieder geleert wird. "Schädlich" wäre nur das Herumstehen mit 100% über mehrere Stunden. Wer seiner Batterie was Gutes tun will, kann ja den Ladeplan nutzen.
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Eine Gruppe von Wrangler 4xe Besitzern hat in Detroit eine Sammelklage gegen Stellantis. Man vertritt die Meinung, Stellantis unternimmt nicht genug, um die Sicherheit der Autos nach diversen Vorfällen und Rückrufen der HV-Batterie von Samsung wiederherzustellen. Man darf gespannt sein, wie das Gericht das sieht.
Stellantis Faces Legal Battle Over Jeep® Wrangler 4xe FiresStellantis, the parent company of FCA US, LLC, finds itself embroiled in a legal tussle concerning safety issues with its Jeep® Wrangler Unlimited 4xe (JL) in…moparinsiders.com -
Da bist du nicht der Einzige, der sich die Frage stellt. Eine verwertbare Antwort von Jeep habe ich aber nie gefunden. Der Akku ist ein NMC, das steht im Pressetext so beschrieben, also wäre eigentlich das Ladefenster von 20-80% zutreffend. Demnach blieben ja nur 6kWh Kapazität zum Fahren übrig, was ziemlich albern wäre. Es bleibt eigentlich gar nichts anderes übrig, als ständig von 0-100% zu laden. Das muss er aushalten.
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Rameder kalkuliert 3 Stunden zzgl. Abbau und Anbau der Stoßstange. 4 Stunden dürfte dann realistisch sein.
Was ich gerade gesehen habe, die haben den Monat Sonderaktion 100,- Rabatt auf Kupplungen mit Montage. Da könnte sich ein Ausflug nach D lohnen.
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Wenn man sich ansieht, was unter der Herrschaft von PSA bei Jeep in Deutschland zu Lasten der Kunden schon alles demontiert wurde, ist das irgendwie nicht mehr lustig.
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Muss mal sehen, ob ich ein Bild finde. Es ist da möglich, Tacho und Drehzahlmesser als klassische Rundinstrumente mit Zeiger darzustellen.
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Es scheint wirklich so zu sein. In den letzten Preislisten vom MY23 war das mit dem kostenlosen Service noch mit drin, nun beim MY24 nicht mehr.
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Mir ist gerade aufgefallen, die beiden kostenlosen Service im Jeep Wave Programm sind heimlich still und leise von der Jeep Homepage verschwunden! Die werden das doch wohl nicht auch noch gestrichen haben? Das wäre ja übel.🤢
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Ich verabschiede mich hier mal aus diesem Nonsens Forum, das mehr Unwahrheiten und Emotionen als Infos an den Tag bringt.
Ich hoffe mal, dass damit die Nonsens-Posts mit persönlicher Übergriffigkeit und lächerlichen Androhungen auch ein Ende haben. Davon haben wir hier jetzt genug gehört und ich würde die zukünftig postwendend aus dem Forum entfernen. Schluss jetzt damit!
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Entscheidend bei der Betrachtung ist aber noch der Faktor Zeit. Auch Staubsauger hatten bis vor gar nicht allzu langer Zeit noch Leistungsaufnahmen wie das Ladegerät vom Auto, nur saugt normalerweise niemand 8 Stunden oder länger am Stück. Bei Stand-Alone Backöfen (ohne Herdplatten) sind sich die Gelehrten anscheinend selbst nicht einig, der Küchenmonteur hat hier bier mir gesagt, "no" macht er nicht. Die Backöfen werden zwar heute mit Stecker geliefert, den hat er abgeschnitten und fest eingeklemmt.
Eine allgemeingültige Aussage kann es zu dem Thema m. M. n. eh nicht geben, weil der Allgemeinzustand der Ausrüstung auch mit entscheidet, ob die Bude abfackelt oder nicht, Bei 1Euro Steckdosen von Billy Billig & Co. ist das Laden auf Stufe 5 auch ohne Verlängerungskabel eine "heiße Kiste". Insofern ist doch klar, dass die Hersteller gezwungen sind, die Verantwortung auf den Anwender zu übertragen.
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Mal sehen, wie dann letztendlich die Quote sein wird. Jeep spricht ja von weniger als 1%, die eine schadhafte Batterie haben.
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Beim Schmökern in alten Forums-Beiträgen ist mir wieder mal diese Perle aus einem amerkanischen Wrangler-Forum in die Finger gekommen. Lange nicht mehr gelesen, aber wahrer denn je....., und beliebig übertragbar. Das muss einfach auch hier rein.
ZitatHello JK owners! First let me say congratulations. There is now a Jeep
that is newer than yours. As I’m sure you all know, every Jeep newer
than the generation that you own is an abomination that must be shunned.
For the last 11 years it was YOU the JK owners that carried the burden
of having the shitty new Jeep. But now, with the reveal of the new JL
Wrangler you no longer are stuck with the worst Jeep ever made! However,
it’s not time to celebrate yet. There’s a lot of work to be done before
you’re truly ready to pass the torch of shame on to the next
generation.
CJ, YJ, and TJ owners have all gone through this process before and now
it’s your turn to join us in the traditional hating of the new Jeep! To
help you though this exciting and emotional time I have prepared this
simple step by step guide on how exactly to hate new Jeeps while
establishing the JK as the last truly great Jeep.
Step 1 - Announce the death of Jeep:
The first step is the most important. Jeep has suffered many deaths over
the its 76 year existence. In a futile and foolish attempt to keep up
with market and regulatory demands, Jeep’s many owners made various
changes to the very core and soul of Jeep itself ultimately leading to
the total death and failure of the brand.
These announcements usually take the form of “Jeep died in _______ when _______ took over and made the ________.”
Let’s look at a few examples of past deaths:
"Jeep died in 1970 when AMC took over and made the CJ-7."
"Jeep died in 1987 when Chrysler took over and made the YJ."
"Jeep died in 1997 when Daimler took over and made the TJ."
"Jeep died in 2007 when Chrysler took over again and made the JK."
So now say it with me, “Jeep died in 2018 when Fiat took over and made them make the JL.”
Now of course some people may not understand why a new model immediately
marks the death of Jeep. That's why we need to explain it to them in
simple terms.
Step 2 - Develop a rallying cry:
Every new Jeep has changes. Everyone hates changes. Choose
what you believe is the most egregious of these changes and form your
campaign behind it. The fact that the new Jeep has or doesn’t have this
feature means that it isn’t a real Jeep. This will be your rallying cry.
Put it on bumper stickers, in your signature, your flair, or in the
posts you make. Let’s take a look at some past examples:
Real Jeeps have round headlights!
Real Jeeps have two doors!
Real Jeeps don’t have air conditioning!
Real Jeeps have leaf spring suspension!
Real Jeeps don’t have power locks and windows!
etc.
Now let’s try some of our own,
Real Jeeps don’t have an 8 speed transmission!
Real Jeeps don’t have LED fender lights!
Real Jeeps don’t have an electric drivetrain!
etc.
Here we’ve established what makes the new Jeep an objectively terrible
vehicle, however not everyone will be convinced by a simply catch
phrase. That’s where step 3 comes in!
Step 3 - Craft your long form rant:
Express your displeasure at the dilution of the Jeep community.
Establish blame for the death of Jeep. These statements serve the duel
purpose of disparaging new Jeep owners and discouraging others from
following in their footsteps. This one is easy. Just fill in the blanks.
“These new (Model) owners. A bunch of (Group of people typically not
associated with Jeep) and (Second Group of people not associated with
Jeep)who care more about looks than capability. Jeeps were never meant
to have (New feature) but these (Groups chosen before) won’t buy a car
without them. What’s next? (Absurd luxury feature)? What happened to
making the most capable vehicle they could make? You can’t even get a
(Removed feature) anymore because most of these people won’t do any more
off-roading than the grass at their local (Location popular with new
generation’s current “hip” crowd). It’s not even a real Jeep anymore
it’s just (Jeep brand’s current owner) trash. And they’re so expensive
too. These people drop (Current MSRP, fully loaded) for what’s basically
just a (modern vehicle generally viewed as "uncool") with the Jeep
logo. And the ones who modify their Jeeps are just as bad. It’s all just
bolt on (Low end parts supplier) bumpers and (Newest vehicle lighting
technology) lights. All about appearance and nothing about substance.
AND THEY NEVER WAVE!”
See? it's easy when you can just reuse old arguments! Now that the Jeep world knows that you’re mad, what do you do?
Step 4 - Attack the JL Owners:
These people are ruining Jeep and they need to know it! They’re no
better than people who bought the Compass. If you see one on this
subreddit or elsewhere on other forums let them know that they don’t
drive a real Jeep and aren’t welcome here. I know it seems harsh but
believe me, the only way to make sure the Jeep community survives is to
make sure no new people are allowed in ever.
Respond to simple questions with total distain. Downvote pictures of
stock JLs or new purchases. Make sure nobody feels welcome. Don’t tell
them about the trails you like or offer to go off-roading with them.
They are unworthy. If they wanted to get into Jeeps they should have
done it the way you did it. You earned your Jeep. You scoured the earth
looking for that perfect restorable Jeep. You spent countless hours
rebuilding every nut and bolt from scratch. You didn’t just waltz into
some dealership and finance some bland new car. You built your Jeep.*
* Note: If you bought your JK new from a dealership then you should
instead tell JL owners that they should have gone back in time and
bought a new JK like you did.
By now it should be clear to the JL people where they stand in the community. Now we need to make sure it stays that way.
Step 5 - Maintain The New Status Quo:
This may be the hardest part. As more and more JL owners begin to flood
the roads and trails you need to make sure you stick to your guns. The
new JL owners may seem nice. Their Jeeps may seem cool or even Jeep like
but make no mistake, they are still driving an objectively worse
vehicle than yours.
NEVER concede that there are good things about the new Jeep. Avoid the mistakes others have made in the past such as:
“Man I wish I had air conditioning in my Jeep.”
“Coils do ride better on the road.”
“Power locks actually sound pretty nice in cold weather.”
“Your Jeep DOESN’T leak everywhere?”
Saying nice things about the new Jeep should be seen as a sign of weakness. You’re not weak. You’re a JK owner.
You may find yourself admiring the JL from afar. You may start reading
great things on automotive websites. You may even feel a desire to test
drive one yourself. Resist this temptation. The JK is the greatest Jeep
ever made.
I'm not going to lie to you dear JK owners, Step 5 is where most people
fail. For years Jeep owners have tried to definitively prove that their
Jeep is the last great Jeep, yet despite this Jeep sales continue
stronger than ever. Maybe this can change with you. If enough people
hate on the JL with enough forcefulness, you can not only make sure that
people know that the JK is the last great Jeep, but make sure that the
JK is also the last Jeep period.
Which is what we all want… right?
That concludes today’s tutorial.
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Wobei ich das mit dem Sound aber schon wieder etwas peinlich finde. Entweder ich mach was neues und stehe dazu, oder ich lass es sein. Wenn man unbedingt was essen will, was wie Bratwurst aussieht und wie Bratwurst schmeckt, dann darf man halt kein Veganer werden.
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Bei den 4xe Modellen war dieses Feature bisher nie zu finden, das hatten nur die klassischen Verbrenner.
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Jetzt haut FCA US aber mal richtig einen raus:
The Next-Gen Dodge Charger | Daytona R/T & Scat PackDiscover the all new Dodge Charger, which includes an all-electric powertrain option. The Next-Gen Charger is available in two-door or four-door versions. See…www.dodge.com[Externes Medium: https://youtu.be/uGAZkn11hcw?si=8YBoOt83Ta5y7oAf]